Baterie trakcyjne Sunlight

Baterie trakcyjne SUNLIGHT przeznaczone są do wszelkich zastosowań wymagających wysokiego poziomu energii i niezawodności. Baterie trakcyjne zbudowane z ogniw trakcyjnych mogą służyć do: zasilania wózków widłowych, maszyn czyszczących, ciągnikow, jak również mobilnych platform podnosnikowych i pojazdow elektrycznych gwarantując niezawodność w dziaianiu dla wszystkich pojazdów stosowanych w przemyśle, od małych urządzeń wymagających baterii o niskich pojemnościach, po urządzenia wykorzystywane w cieżkiej pracy w trybie wielozmianowym.

We wszystkich ogniwach Sunlight stosowane są ptyty pancerne w technologii zaworu odprowadzajqcego gazy ładowania. Elektrody dodatnie zbudowane są z ptyt pancernych (rurkowych), elektrody ujemne zbudowane są z płyt kratkowanych pastowanych. Separatory maja strukturę mikroporowatą i wykonane są w technologii kopertowej. Stosowanie w ogniwach Sunlight separatora kopertowego eliminuje zagrożenie jego obsunigcia się, co z kolei zapobiega powstawaniu zwarć w ogniwie. Obudowa ogniwa stanowi szczelną konstrukcje wykonaną z odpornego na temperatury i uderzenia polipropylenu.

W pełni zautomatyzowany, komputerowo kontrolowany proces produkcji baterii trakcyjnych - gwarancją wysokiej jakości produktu.

Baterie trakcyjne Sunlight produkowane są przez najnowocześniejszą linię produkcyjną tego typu w Europie, automatyzacja procesu produkcji eliminuje błąd czynnika ludzkiego do minimum, zapewnia 100% powtarzalność wysokiej jakości produktu końcowego, zautomatyzowany proces spawania mostków płyt ogniwa wyklucza możliwość powstawania zwarć w ogniwie na etapie produkcji, stacja formacji baterii dzięki stałemu obiegowi elektrolitu o właściwej temperaturze  zapewnia równe uformowanie każdego ogniwa, dzięki czemu mamy pewność, że w baterii nie ma ‘słabszych’ i ‘mocniejszych’ ogniw. Każde ogniwo jest numerowane, co ułatwia ustalenie co do dnia a nawet zmiany datę produkcji. Jest to niezmiernie przydatne w przypadku ewentualnej reklamacji w sytuacji gdy tabliczka znamionowa baterii zaginie lub ulegnie zniszczeniu.

Główne cechy baterii trakcyjnych

  •     Produkcja w oparciu sprawdzoną technologię dawnej VARTY.
  •     Płyty dodatnie pancerne, rurkowe.
  •     Płyty ujemne kratkowe, pastowane.
  •     Separator międzypłytowy mikroporowaty typu kieszeniowego.
  •     Sworznie cylindryczne z mosiężną, gwintowaną wkładką.
  •     Naczynia wykonane z polipropylenu odpornego na uderzenia i temperaturę zgodne z DIN,
  •     Dostosowane do zamontowania systemów AQUAMATIC oraz EUW.
  •     Łączniki kablowe, giętkie.
  •     Skrzynie bateryjne powlekane powłokami kwasoodpornymi, odporne na przebicia 8k ? 

Produkty SUNLIGHT

  •     baterie i ogniwa trakcyjne PzS, PzB
  •     cylindryczne ogniwa cynkowo—węglowe
  •     akumulatory srebrno—cynkowe do torped bojowych
  •     systemy zasilania fotowoltaicznego
  •     pakiety akumulatorów do zastosowań wojskowych
  •     akumulatory stacjonarne
  •     montaż zasilaczy UPS
  •     montaż prostowników przemysłowych
  •     montaż agregatów prądotwórczych o mocy 7 do 3300kVa

Do produkcji baterii trakcyjnych używany jest tylko czysty ołów, dzięki temu baterie mają mniejszą oporność wewnętrzną, co przekłada się na mniejsze przyrosty temperatury wewnętrznej ogniwa, mniejsze straty własne, zwiększoną łatwość przepływu ładunków co w efekcie powoduje łatwiejsze przyjmowanie i oddawania ładunków co z kolei przekłada się  zwiększoną żywotność i dostępną pojemność baterii.  

Dostępna pojemność akumulatorów trakcyjnych Sunlight jest o ok. 5% wyższa od podawanej pojemności znamionowej. Udało się to nam uzyskać również dzięki zastosowaniu w procesie produkcji płyt czystej minii lub inaczej mówiąc RED LEAD dla płyt dodatnich oraz pasty dla płyt ujemnych, produkowanych przez Sunlight wg nowatorskiej metody.  Stosowanie do produkcji czystej minii-READ LEAD Pb304 zamiast powszechnie stosowanej, tańszej mieszanki minii i tlenków ołowiu red lead ma dużo mniejsze uziarnienie i większą jonowość co pozwala nam uzyskać doskonała homogenizację masy czynnej na płytach dodatnich a płyta ujemna jest dokładniej przykryta pastą, dzięki mniejszemu uziarnieniu masy a przez to zwiększonej  plastyczności.  100% dostępnej pojemności od pierwszego cyklu. Dzięki zastosowaniu RED LEAD bateria (akumulator trakcyjny) nie musi przepracować 10-20 cykli zanim osiągnie nominalną pojemność, również dzięki temu skrócono czas formowania baterii do 23 godzin, co znacznie skraca proces produkcji.  

Zwiększona żywotność baterii trakcyjnych. Konstrukcja płyt, wymiarowanie wg pierwotnej technologii VARTY oznacza, że ołów jest w płytach ogniwa a nie w balaście, powiększony dynel  umożliwia użycie zwiększonej ilości masy czynnej na płycie dodatniej  baterii, Baterie są bardziej odporne na gwałtowne rozładowania tzw. prądem udarowym ,później  następuje spadek napięcia na baterii.  Zastosowany separator kieszeniowy. Dzięki temu rozwiązaniu zredukowaliśmy do minimum możliwość powstawania zwarć w ogniwie, powstających czy to już na etapie produkcji lub na skutek pracy wózka na nierównym terenie, wyeliminowaliśmy możliwość powstawania zwarć bocznych.